söndag 12 maj 2013

Lover of the light

livet är så fantastiskt fint. 
världen är så fantastisk fin, våren är så fantastisk fin.

jag njuter av varje ögonblick jag klarar av att känna såhär. har gått miste om det i så många år.

jag känner mig varm i hjärtat. glad i hjärtat.
som att allt ont sakta och tillslut har lämnat min kropp. att varenda por faktiskt kan få vara uppfylld av lycka och kärlek. att vara hel.


mina vänner är så fantastiskt fina. min familj. Falun. katterna. lägenheten. Mikael. att få cykla till jobbet i gryningen. Bjursås och Baggbo.  ljuset. att ha en stark kropp. äta gott. sommarvärme. få vara med i kyrkan och gemenskapen.

det är fint, fint, fint.



och min bön till Gud är: låt mig verkligen ta vara på den här stora gåvan som livet är. hjälp mig att vara genuint tacksam för allt och inte ta det för givet. hjälp mig att inte bara roffa åt mig av det goda i livet utan att tänka på andra, dela med mig.
låt livets gåva bli andra till glädje också, hjälp mig att sprida ditt ljus och din godhet. 

jag vill ta vara på livet.

vad har du att vara tacksam över idag? jag är säker på att det finns något, vi har det så bra!
kärlek! /ia

Inga kommentarer: