söndag 26 juni 2011

små grodor är lustiga att se

-


En liten rolig midsommarbild där vi visst missade att det var liiite för mycket närbild


Hej.
Nu har det varit midsommar (kanonbra - jag är så glad, helt underbart att få vara ledig hela helgen och har mer och mer börjat uppskatta det där med att umgås med familj och vänner, äta gott och mysa och trivas).


Hursomhelst, inte riktigt tid för bloggandet och dessutom kan man inte publicera inlägg hemifrån mammas dator, fattar inte varför men så är jag ju väldigt otekniskt lagd också. Summan av kardemumman: Nu har jag mycket att ta igen, hehe. Jag som blivit bloggberoende:)

Men inte så mycket tid och ork över nu ikväll. Kanske ev. kommer ett bild-inlägg från helgen såsmåningom om det kan intressera någon.

Det jag iallafall tänker säga redan nu, och det är viktigt och bra: Jag kan helt i ärlighetens numera säga att jag inte har min glädje i alkohol, utan min glädje har jag och finner jag i Gud. Att veta att det borde vara så - och att verkligen uppleva att det är så är en sån enorm stor skillnad (speciellt med mina alkohol-gener). Yes sure att det ibland kan vara något tråkigare just för stunden. Men i längden, i det man (jag) egentligen mår bra av, den jag vill vara och den jag vill bli så vet jag att jag är såååå på rätt väg. Det är en sån glädje att se tillbaka och inse att jag iallfall något mera har hittat rätt, är på väg åt rätt håll (fast man faller ibland, det gör man) och mera kan stå för den jag är.

Och ibland, såklar man önskar det vore oftare, men detta är iallafall en början, blir jag så uppfylld av en vilja att göra gott. Det gör mig så glad! (Nej, bara för att man har viljan lyckas man inte alltid, men chansen är ju större att lyckas iallafall...) Den viljan, som jag vet inte bara kommer innefrån mig själv utan Han som är större än mig, är så mycket finare, bättre, mer livsbejakande än den där andra gråa sörjan av: JAG, MIN, MITT, se mig hör mig...

För när man får lite mer av den där vilja att göra gott blir man ju så mycket mer benägen att älska: älska skapelsen, skapelserna (alltså människorna, er, mina fina fina vänner! ) och Skaparen.


Hmm, ja det var min midsommar i väldigt livs-filosofiska drag. Hoppas ni står ut!



Någon som lärt sig att slappna av och livsnjuta lite mer. Värt!


kram och godnatt

/ia.

Inga kommentarer: