onsdag 1 juni 2011

Finn ett rätt! (kan inte hålla mig längre..)

-


Ja det finns, åtminstonde ett, väldigt stort rätt på den här bilden... Och för den som inte riktigt ser det kommer jag med en ledtråd till:






En gravidmage! (och det där var ända sedan i påskas, nu är den mycket mycket större ska ni veta, med utåtnavel och allt) Och det är inte vilken gravidmage som helst, utan det är min enda, älskade, bästa syster Annas gravidmage... Vilket alltså, helt logiskt, betyder att jag ska bli MOSTER. Och det tycker jag är så awesome coolt, häftigt, underbart roligt att jag kan le brett varje liten gång jag tänker på det. Första syskonbarnet, som jag längtat! (för jag tänker inte klämma ut några egna på läääänge). Och mamma&pappa ska bli mormor och morfar för första gången. De tycker nog att det är mist lika roligt som jag. Ett nytt liv som skapats är så förunderligt. Jag tackar Gud för det där lilla livet varje dag. Och ber att han ska välsigna det. Livet igenom.



Och förstår ni, med mitt uttrycksbehov, och med mitt bloggskriveri-älskande, att jag har fått lov att hålla tyst om det här sen i januari. Vilken pina! Men nu kunde jag inte hålla mig längre. Fast jag har (skjut mig om du vill!) inte frågat Anna om lov att offentliggöra hennes graviditet här på min lilla blogg. Men eftersom jag trots allt inte har sååå sjukt många läsare så lär det ju inte bli en världsnyhet av detta. Och förresten, anledningen att jag vågar nu är att ingen kan ju undgå att se vad som är pågång när man ser magen som den ser ut nu. I augusti planeras det att komma och då kommer jag vara en så sjuuuukt stolt moster. Moster-ia. Fint va? :)
Åhh jag är så glad för deras skull!



Här är det en till som är gravid, lite då och då. Jag i egen hög person. Men det är inget foster jag bär på, utan ibland fylls magen av en sådär 3-4 kg luft. Känns det som. Och det gör så fucking-ont. Just här är det dock mitt intag av julmat jag försökte dokumentera, haha.


Ni är så bra och jag älskar er och ni får mig att tro på äktenskapet och jag tror och vet att ni kommer bli världens bästa föräldrar!


kram/ia.

Inga kommentarer: