tisdag 30 december 2014

En flexig lyxig dag

Idag har jag haft förmånen att njuta av något som jag inte upplever så ofta: Flexledigt! 
I ett yrke som sjuksköterska där det ständigt fattas folk är det ju inte enkelt att få ta ut sån här ledighet, men idag gick det!
Vilken lyx att få vara hemma och ta det lugnt när man egentligen skulle ha jobbat. Sovmorgon, en liten promenad med fågelmatning, lugn frukost, diverse småpysslande hemma, bokläsning, bloggläsning, bloggskrivning, vara hemma tillsammans med M., ett riktigt bra träningspass.... ja jag har inte ägnat dagen åt några märkvärdiga saker, men åhh så skönt det varit! Att vara hemma och mys-pyssla i lugn och ro, det är bland det bästa jag vet :)

Kallrökt lax och färskpasta, kvällens enkla middag.
M. firade sin någorlunda aptitåterkomst från vinterkräksjukans dimma med en fet kebab, haha.
Jag tror han börjar bli frisk då :)

Imorgon, nyårsafton, ska jag iallafall jobba, nån måtta på lyxledigheter får det vara. Sen på kvällen ska jag hem till Johanna på tjejmiddagsmys och nyårsfirande i all sin enkelhet. Med de bästa brudarna. Och sedan jobbar jag på nyårsdagen igen så det blir nog ett väldigt lugnt firande för min del.

En av de finaste bilderna jag glömde visa från julfirandet.
Mammas och pappas lill-fis, Lill-Pipen, Majsan... ja kärt barn har många namn.
Här har jag gjort henne julfin med rosett :)




Kärlek! /ia

Inga kommentarer: