söndag 29 mars 2009

Ibland får ja för mig att jag är nån sorts okrossbar superwomen och bara jag vill ha nått tillräckligt mycket så ser ja till att få det. Det är en illusion. För ja bestämmer inte över andra. igår blev ja nedtagen på jorden, eller nertryckt i skorna om ni så vill. Inte så roligt, men ack så nyttigt…

Nu veckans stolta: Ja är storartat imponerad av mig själv och måste berätta om min bedrift. Ja sa nej. Helt fantastiskt. Ja är expert på att tacka ja till att ta på mig saker och ting som ja egentligen inte vill men gör de för att andra inte ska bli sura eller nått. (känns syndromet igen?) men i onsdags när Rolf ringde och frågade om ja ville döma fotboll på söndag sa ja: nej, ja vill inte. Inga dumma ursäkter, bara som de var. Duktig flicka kanske börjar bli lite äldre och smartare och lär sig vad jag mår bra och dåligt av och att man faktiskt får säga nej.

Idag var ja i kyrkan (ska visst till utgång och övernattning i stan för att ja ska ta mig dit, fy och skam på mig, ska försöka få in rutinen på kyrksöndagar igen. Men är man ledig och de fint väder vill man ju helst vara ute och åka bräda eller nått). En sak som fastnade i min då mycket trötta (dumt med klockomställning just inatt!) hönshjärna var detta bibelord från ordspråksboken: ”Människans hjärta tänker ut en väg, men Herren är den som styr hennes steg”.
Tycker de var ett bra ord, just att man kan ha så mycket viljor och planer men sen blir de inte alltid som man tänkt. Men ja tror ju fullt och fast på en Gud som leder och hjälper, så tillslut hamnar man nog rätt här i livet, även om de kan vara lite självförvållade diken och omvägar på vägen…
För övrigt raggade ja två referenspersoner till min Betel-ansökan (hela Sthlmsplanerna kommer som sagt en annan gång) så nu är allt klart. Ska bara skickas in i veckan. Och ja får inte fega ur!!

Ska försöka ha en lite ”ta tag i ditt liv veckor” framöver. Det innebär bla. länge uppskjutet optikerbesök som förhoppningsvis inte resulterar med ekonimiuttunnande glasögonköp, men risken finns ju…
Tänkte också försöka sluta strutsa mig och dra upp huvudet ur sanden…






(alldeles självtaget kort, fint av mig va? : )



Önskar alla en bra vecka, och så håller vi alla våra tummar för sol. Okej?
/Ia








2 kommentarer:

Serena sa...

Otroligt söt om jag får säga min mening!

Biörs sa...

Bra gjort, jag säger också nej alldeles för sällan...