fredag 20 mars 2009

20 mars

Jag lovade ju att kommentera obduktionen, så då får ja väl hålla vad ja lovat.
Om ja säger såhär, även om det var rätt lärorikt så känner ja inget större behov av att göra om det, tror de räcker med en obduktion här i livet. och när min dag kommer skulle ja bli väldigt glad om ja slapp bli uppskuren till en lunchbuffé. Obducenter måste vara bra på att skiva limpa…
De var rätt makabert faktiskt, även om läkaren var bra och gjorde det så värdigt som han kunde. Och att man kan ha så mycket grejer i sig, helt fascinerad att de får plats. Levern är megastor… ja kanske inte ska ge alla detaljer förresten, kanske finns kräsmagade personer där ute. Hursomhelst måste jag säga (utan att verka helt kokko) att njurarna och hjärnan är väldigt vackra organ…

Ämnesbyte: Idag har mitt fredagskvällsnöje varit att kolla på Aktuellt. Tråk-varning och 100-vuxenpoäng till mig. Anledningen till denna intellektuella ansträngning var dock att min favoritbloggerska skulle vara med och debattera. Vem är nu detta? Jo Clara Lidström (underbaraclara) härlig norrländska med lite skinn på näsan. Diskussionen handlade om sex och kondomer och sånt (detta som krävs för att ja ska sätta mig vid tv:n, haha) och ”motståndaren” var från RFSL. Ja tyckte clara var smartast. Kort sammanfattat handlade diskussionen om att kondom kanske inte är det enda man ska prata om när det gäller ungdomar och spridningen av könssjukdomar, oönskade graviditeter osv. faktum är ju att de allra allra flesta vet vad man bör göra för att skydda sig, men väldigt få gör det. Clara hävdade att man kanske borde prata lite mer om känslor och kärlek och inte bara ställningar. Kul med lite motvikt till all sexliberalisering tycker ja, i alla fall för att få igång en debatt.
Oj nu är de bäst ja byter ämne innan politikerådran i mig blossar upp för mycket.. : )
Hur som helst, här kan ni läsa mer om claras sex-åsikter:
http://www.expressen.se/debatt/1.1504492/sex-farligare-an-nagonsin
Och för att komma till bloggen är det www.folkbaldet.nu som gäller, där man går in på bloggar och så kan man komma till underbaraclara.

2 till låtar med österrike-feeling: Mad caddies – State of mind och Red hot chilipepper - Snow.




och ikväll ryckte de lite i dansnerverna på mig, men de får vänta tills nästa helg tills ja får dansa : )
denna helg ser preliminärt ut såhär:
Jobba i backen imorn förmiddag, ev. hinna åka lite. Fotbollsträning 16-18, sen hem och äta firre, mmm! och sen blir det bio med tjejerna, ”Män som hatar kvinnor”. Vill jättegärna se den då boken var kanoners, så ja är förväntansfull. Om de är läskigt mycket våld får vi väll hålla varann i händerna J=)
Sen söndag hoppas ja på snowboardåkning, måste fortsätta träna på min hopp-karriär. Skulle gärna hinna kyrkan också, men får se hur de blir med den saken. Synd att man hinner dit så sällan, men på helgen vill man ju va ute om man har chansen. Hoppas på massa sol utom imorn förmiddag när ja ska stå inne och jobba.




Dofter > minnen. Idag på friskan så luktade de så mycket jonas utanför killarnas omklädningsrum så ja vet inte vad. Och jag som inte hade garderat mig…
Logisk förklaring: limbiska systemet. Läs på i en anatomibok om du vill fördjupa dig i ämnet.



Puss och gonatt.
/ Ia.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för din kommentar och det fina betyget på debatten. TACK för stödet helt enkelt :)

Kram