onsdag 28 april 2010

igen.

ja kan ju lika gärna göra två inlägg på en gång medan jag håller på. Så slipper jag ha dåligt samvete på ett tag :)

Nä men kan ju lägga ut danstexten till Majas dans så de blir lite poetiskt här också inte bara massa vardagsbabbel om mitt liv och vardag. (så kan man ju ge ett sken av att vara lite djup iallafall).


Som ett springande barn
på en sommaräng
ett barfotabarn

så var det när du kom till mig


men åskmolnen hopas
kryper närmare, omsluter mig tätt
så stort, så mörkt
och luften blir min fiende,
ett springande barn – allt för att inte kvävas

så var det när du ville äga mig


som ett stilla sommarregn
kom befrielsen
tvättar mig ren,
och om igen skapas mitt liv på nytt

så var det när jag slog mig fri


men som för en vissnande blomma
så kommer höststormen
den river mig i bitar, för mig bort med vinden

Jag behöver din kärlek i min fria ensamhet...



/ia.

Inga kommentarer: