fredag 2 april 2010

´´

igen slås jag av vad stort allt är när man kommer hem. stort handfat, stort rum, stort kylskåp, stor säng (och jag som bara använder ungefär halva min 90cm säng, den här ännu större är ju nästan slöseri med utrymme!). och sov som en gris i 10 timmar också, det är väl det loven är till för, att sova igen missad sömn...


Jesus, den enda människan nånsinn som varit utan fel och skuld och synd, dog en tortyr död på ett kors. För min skull. Din skull. Vår skull.
och när han säger att han älskar mig med evig kärlek, att han tog alla mina brister, att han älskar mig precis som jag är...
... vem är då jag att döma mig själv? Vad har jag för rätt att göra det?
om han säger att jag är bra som jag är är det väl bara att försöka acceptera den sanningen...


nu ser jag på Pippi Långstrump.
sen ikväll blir det ett andra besök i Bjursås kyrka, för att lyssna på Stabat Mater (eller vad det nu heter..). Det blir nog en bra långfredag. För hur roligt som helst ska man trots allt inte ha det.

/ia.

Inga kommentarer: