fredag 15 januari 2010

''

Häromdagen hade jag en skön ledig eftermiddag. Gjorde lite vuxengrejer, sånt där som att tänka på och planera framtiden lite. Eller i alla fall försöka. Betel varar ju inte för evigt även om man ibland kan önska det.

Fick också lite tid att skriva. Jag vill ju träna på det egentligen, men ofta springer man runt bland sina olika påhitt och aktiviteter så mycket att man inte tar sig tid att känna efter om man har nått i sig som man kan ploppa ur.

Här är iallafall mitt urploppande...


vi simmar runt i ett mörkt hav
omöjligt att se sin egen hand framför sig
kanske runt, runt i meningslösa cirklar
kanske ner mot botten, en avgrund så djup att den kan svälja oss hela
kanske upp mot ytan, där ljuset finns, den fria luften att andas

förvirring
i detta stora skrämmande vatten
när vi inte vet. vart tar oss denna starka, strömmande flod?
det är inte konstigt. att vi tappar andan, när vi inte ser vad som är botten och vad som är yta.
men ensam är inte stark. och tillsammans kanske vi kan hitta vägen.
ta min hand.
tillsammans är förvirringen och ensamheten mindre i det stora, mörka, svarta, blå.
tillsammans kan vi leta efter ytan, ljuset, luften.
och om jag drunknar, så drunknar jag inte ensam.




tänkte ja skulle försöka mig på ett vanligt -det-här-är-vad-jag-gör-om-dagarna inlägg. Utan att snacka en massa om Gud och livet och hej och hå, sånt där som jag älskar att prata om. Men ibland kanske man får hejda sig. Så jag inte blir en filosofera om livet – toffel.


Jag har kommit igång med träningen rätt bra. Sjukt skönt! Försöker variera mig lite så de har blivit både simning, spinn och bodypump. (antar att intresseklubben antecknar).
Och hade ett sjukt bra samtal med den fina människan Emelie häromdagen när vi var och tränade tillsammans. Klok tjej med kloka värderingar, sånt jag behöva höra ibland. Så de var guld värt.

Och igår snackade jag feminism och jämställdhet med Ylva. Intressant. Jag går lätt igång på sånt där. Och blir arg på mig själv när jag inte vågar köpa en BigMc på McDonalds för att jag tror jag ska anses okvinnlig. Där sprack alla mina fina feminsttankar ganska hårt. Tönt!

Och idag var lektionen med Mark inställd så jag är ledig hela dagen. Skönt kanske nån tänker. Segt tänker jag. Marks lektioner är ju högkvalité rakt igenom o jönigt (dalaord) att vara ledig hela dagen. Va ska man nu hitta på?

Jag har växtvärk i både hjärnan och hjärtat. Det händer så mycket. Och träningsvärk i stjärten. Jag antar att det här betyder att jag lever.


Gårdagens (eller förrgår?) citat av Arvid: ” ia är den enda på den här skolan som inte är kreativ”. Tack tack för den ; )


Kram /ia.

3 kommentarer:

Maja sa...

Ia, alltså du är TOKbra på att skriva. Jag tänker att du har hört det tusentals gånger förut, men det spelar ingen roll. Det är så sant som det är skrivet. Verkligen. Det finns i dig, och jag gillar't skarpt. Kram!

ia sa...

åh tack snälla maja :) för även om man kanske hört det så tvivlar man ofta på sin egen förmåga, så det behövs. Kram

Mudd sa...

Toffel... jag undrar jag ;) haha