måndag 22 mars 2010

´´




De har varit fina dagar i Helsingborg. Väldigt fin stad, fin församling, fina handledare och fint ressällskap. Men åh vad de är skönt att vara hemma på Betel!

Jag har saknat:
Att få sova i min egen stora 90cm säng, och att få vara ensam i mitt rum när jag sover.
Att få äta keso
Min spotify-lista
Att få ta cykeln till Åkeshov och träna. Så gött! : )
Att få gröt till frukost. (och de trevliga frukostsällskapet såklart)
Att få läsa tidningen och nyheter
Att få handla och laga min egen mat på bestämda tider
Att få sitta så länge jag vill vid min egen dator. Slösurfa, läsa massa bloggar och skriva nån text när lusten faller på.
Eftermiddagskaffet
Att fika frukt istället för kakor
Betels salladsbord
Att kunna stänga in sig ifred när man har lust.

Ja helt enkelt att ha en normal vardag igen.
Och såklart alla underbara människor som finns här på Betel.

Så idag är jag glad. Och ledsen på samma gång. Så är det i detta konstiga liv.

Dagens visst du det här: Till en läsk går det åt 200 liter vatten bara för att odla fram sockret. (sjukt va? )


/ ia.

Inga kommentarer: