onsdag 13 juni 2012

you're the father, the satisfier


när det känns som man själv har slut på ord så är det tur att det finns en Bibel. där finns ju så mycket klokt och bra och vackert så att det inte gör något att jag själv är alldeles tyst.

Er kärlek skall vara uppriktig. Avsky det onda, håll fast vid det goda. Visa varandra tillgivenhet och broderlig kärlek, överträffa varandra i ömsesidig aktning. Slappna inte i er iver, håll er brinnande i anden. Tjäna Herren. Gläd er i hoppet, var uthålliga i lidandet och ihärdiga i bönen. Hjälp Guds heliga med vad de behöver, vinnlägg er om gästfrihet. Välsigna dem som förföljer er, välsigna dem och förbanna dem inte. Gläd er med dem som gläder sig och gråt med dem som gråter. Bemöt alla lika och håll er inte för goda för att umgås med dem som är ringa. Var inte självkloka. Löna inte ont med ont. Tänk på vad som är riktigt för alla människor. Håll fred med alla människor så långt det är möjligt och kommer an på er. Ta inte rätten i egna händer, mina kära, utan låt Guds vrede ha sin gång, ty det står skrivet: Min är hämnden, jag skall utkräva den, säger Herren. Men är din fiende hungrig, ge honom att äta; är han törstig, ge honom att dricka. Då samlar du glödande kol på hans huvud. Låt dig inte besegras av det onda, utan besegra det onda med det goda. 
(Rom 12:9-21)


Hur skulle mitt liv se ut om jag verkligen levde såhär?
Hur skulle samhället, hela världen, se ut om vi verkligen levde såhär?
ÅH, visa mig den världen! Gör den världen tillsammans med mig vänner!


kärlek! /ia.

Inga kommentarer: