lördag 11 september 2010

allt möjligt.

idag har jag: stor-(bak)-handlat på ica maxi, skaffat ica kort, tvättat, gjort en god egen grekisk sallad med massa fetaost till middag och sen bakat matbröd. Jag känner hur husmorspoängen fullständigt ramlar in. Och det är kul!
Handla så mycket ekologiskt som möjligt och sen baka sitt eget bröd, det känns bra. Med inpiration, antar jag, från bland annat Anna och Uderbaraclara (bra blogg!).
Heja mig!

hann också ner på stan för en fika med Jocke. Kan ju inte bara vara husmor hela tiden. Det var iallafall en trevlig stund.

/ia.

förresten, jag har fått nåra finnar de senaste veckorna. Jag tror det är denna förorenade stadsluft som har sin inverkan på mig, haha. "Oj, vad hemskt, stackars dig som har råkat fått som max ca 3 st samtidigt" Nej, det är faktiskt inte synd om mig. MEN, tänk såhär: Den procentuella ökningen av antal finnar måste ju vara enorm eftersom jag aldrig brukar ha en enda.

Inga kommentarer: