fredag 15 maj 2009

”I’m think I stupid, luxury problems… still I feel I’m cracking”



plockade en blomma idag. eller två förresten. den här
och den andra gav ja till mamma. ibland kan ja faktiskt va snäll.



Idag har ja betett mig som en normal människa. Och de kändes ju bra som omväxling och uppvägning av gårdagen. Har inte ens behövt lyssna på Mio min Mio.

Dagen: Jobbat. Pluggat. Spelat match (som vi inte ska nämna alltför ingående för att inte bli upprörda. Sover dolly parton på rygg och borde denna domare hitta ett annat sätt att tjäna extra pengar? Men men, alla kämpade på iaf. och vill nån prata med mig borde ni nog passa på idag för har en känsla av att ja kan va stum imorn, fick en armbåge rakt på halsen och nu låter ja som en skrovlig kråka och de gör bajsigt ont. Men men, shit happens.



Och ja känner mig lugn och inte alls lika rädd (att bli galen) efter att ha varit lite ärlig och berättat hur ja tänker. vet att det finns personer som fångar upp en om man skulle tappa bort sig helt . Tack.


Cravings tycker ja låter typ som carvings, så ja tänker mest på skidor när ja hör ordet. Men cravings betyder ju typ starkt begär, beroende, sug efter, ja nått du blir lite tokig på, i matväg alltså. Typ när man blir gravid har man ju hört att folk blir sånna. (frågade min mamma om det, hon blev sugen på att lukta på benisin…hmm kanske inte så konstigt man är som man är :) ) aja, i alla fall så tror ja jag fått cravings (ville använda ordet för att känna mig cool) på saltgurka. Låter ju lite snuskigt, men åhh smarrigt! Är egentligen inte direkt gott, men ja vill ändå ha det. Den naturliga förklaringen är säkert att kroppen vill ha salt eller nått, men låter mycket fränare att säga: jag har cravings på saltgurka. (jag är absolut 0,0% gravid om nån missuppfatta mig, fysilogiskt omöjligt!)

Dagens klåp: kletade nått hårgrejs i hela ögonen istället för sminkborttagning. Tur jess upptäckte de iaf. men de är väl åldern som börjar ta ut sin rätt, ja börjar bli virrig helt enkelt.

Och med tanke på den jobbiga skolan så ska ja snacka en gång till med hon på högskolan dalarna innan ja bestämmer mig helt men lutar starkt åt att ja hoppar av och flyttar till sthlm ändå. Tror ja skulle ångra mig för mycket annars. Man måste våga chansa lite om man tror de kommer leda till nått bra.

Åhh nej! Nu kom dagens klåp två: hällde precis ut en halvliter vatten över mitt skrivbord och alla åhörarkopior från skolan. Suck. Starkt jobbat ia!

Idag fick man röstkort eller vad de heter till EU-valet 7 juni. Om ja ska rösta? Klart som korvspad! Inte för att ja är ett dugg insatt, men för sakens skull, samla vuxenpoäng liksom. Var ju två månader för liten sist de var röstning, så nu ska ja göra premiär i den politiska världen. Om ja inte hittar på nått annat ska ja kryssa i Gudrun Schyman för ja gillar kvinnor som vågar sticka ut näsan. Dessutom kan man ju passa på att gå dit och spana på bjursingar som ja & johanna så smart konstaterade J

Tack för idag och om ja aldrig mer kan prata för denna hals får ja väl konversera genom bloggen i fortsättningen. , haha

Godnight sleep tight. / Ia.
(Nu måste ja torka vatten! )

Inga kommentarer: